|
Zarządzenie Ministra Zdrowia w sprawie powołania Zespołu do spraw zapobiegania i zwalczania zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi Dz.Urz.MZ.10.13.75 → z dnia 11 grudnia 2010 r.
ZARZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA 1)
z dnia 15 listopada 2010 r.
w sprawie powołania Zespołu do spraw
zapobiegania i zwalczania zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi
Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2003 r. Nr 24, poz. 199, z późn. zm. 2)) zarządza się, co następuje:
§ 1.
Powołuje się Zespół do spraw zapobiegania i zwalczania zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi, zwany dalej „Zespołem”, jako organ pomocniczy ministra właściwego do spraw zdrowia.
§ 2.
Do zadań Zespołu należy opracowywanie strategii dla podejmowanych działań profilaktycznych, diagnostycznych, leczniczych i organizacyjnych w zakresie zapobiegania i zwalczania zakażeń i chorób zakaźnych wymagających koordynacji między organami administracji publicznej, w szczególności w zakresie:
1)
|
chorób wysoce zakaźnych i szczególnie niebezpiecznych, w szczególności grypy pandemicznej; |
2)
|
chorób objętych międzynarodowymi programami eradykacji, w szczególności poliomyelitis, odry i różyczki; |
3)
|
innych chorób zakaźnych mogących szerzyć się epidemicznie.
|
§ 3.
1. W skład Zespołu wchodzą następujący członkowie:
1)
|
Przewodniczący Zespołu – Pan Adam Fronczak – Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Zdrowia; |
2)
|
Zastępca Przewodniczącego Zespołu – Pan Przemysław Biliński – Zastępca Głównego Inspektora Sanitarnego; |
3)
|
Sekretarz Zespołu – Pan Tomasz Misztal – przedstawiciel Głównego Inspektoratu Sanitarnego; |
4)
|
Dyrektor Rządowego Centrum Bezpieczeństwa; |
5)
|
Dyrektor Departamentu Analiz i Nadzoru w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji; |
6)
|
Doradca Głównego Inspektora Sanitarnego; |
7)
|
Dyrektor Departamentu Zapobiegania oraz Zwalczania Zakażeń i Chorób Zakaźnych u Ludzi w Głównym Inspektoracie Sanitarnym; |
8)
|
Zastępca Głównego Inspektora Farmaceutycznego; |
9)
|
Dyrektor Departamentu Współpracy Międzynarodowej w Ministerstwie Zdrowia; |
10)
|
przedstawiciel Departamentu Zdrowia Publicznego w Ministerstwie Zdrowia; |
11)
|
przedstawiciel Departamentu Polityki Lekowej i Farmacji w Ministerstwie Zdrowia; |
12)
|
Zastępca Dyrektora Departamentu Organizacji Ochrony Zdrowia w Ministerstwie Zdrowia; |
13)
|
przedstawiciel Departamentu Polityki Zdrowotnej w Ministerstwie Zdrowia; |
14)
|
przedstawiciel Departamentu Matki i Dziecka w Ministerstwie Zdrowia; |
15)
|
Dyrektor Biura Prasy i Promocji w Ministerstwie Zdrowia; |
16)
|
Dyrektor Departamentu Spraw Obronnych, Zarządzania Kryzysowego i Ratownictwa Medycznego w Ministerstwie Zdrowia; |
17)
|
Prezes Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych; |
18)
|
Dyrektor Państwowego Instytutu Weterynaryjnego - Państwowego Instytutu Badawczego; |
19)
|
Główny Lekarz Weterynarii; |
20)
|
Główny Inspektor Sanitarny Wojska Polskiego; |
21)
|
Komendant Centrum Reagowania Epidemiologicznego Sił Zbrojnych Rzeczpospolitej Polskiej; |
22)
|
Główny Inspektor Sanitarny Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji; |
23)
|
Dyrektor Krajowego Centrum Koordynacji Ratownictwa i Ochrony Ludności Komendy Głównej Państwowej Straży Pożarnej; |
24)
|
Naczelny Lekarz Ministerstwa Spraw Zagranicznych; |
25)
|
Dyrektor Biura Rezerw Medycznych w Agencji Rezerw Materiałowych; |
26)
|
przedstawiciel Ministra Gospodarki; |
27)
|
przedstawiciel Ministra Infrastruktury; |
28)
|
przedstawiciel Komendy Głównej Straży Granicznej; |
29)
|
Zastępca Szefa Służby Celnej; |
30)
|
przedstawiciel Departamentu Turystyki w Ministerstwie Sportu i Turystyki; |
31)
|
przedstawiciel Szefa Urzędu do Spraw Cudzoziemców; |
32)
|
Koordynator Zespołu do spraw Świadczeń Medycznych dla Osób Ubiegających się o Nadanie Statusu Uchodźcy Centralnego Szpitala Klinicznego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji; |
33)
|
przedstawiciel Centrum Informacyjnego Rządu; |
34)
|
Dyrektor Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego - Państwowego Zakładu Higieny; |
35)
|
Dyrektor Wojskowego Instytutu Higieny i Epidemiologii; |
36)
|
Konsultant Krajowy w dziedzinie chorób zakaźnych; |
37)
|
Konsultant Krajowy w dziedzinie epidemiologii; |
38)
|
Konsultant Krajowy w dziedzinie pielęgniarstwa epidemiologicznego; |
39)
|
Konsultant Krajowy w dziedzinie neurologii; |
40)
|
Konsultant Krajowy w dziedzinie neurologii dziecięcej; |
41)
|
Konsultant Krajowy w dziedzinie pediatrii; |
42)
|
Konsultant Krajowy w dziedzinie chorób wewnętrznych; |
43)
|
Konsultant Krajowy w dziedzinie zdrowia publicznego; |
44)
|
Dyrektor Centrum Diagnostyki i Leczenia Chorób Przenoszonych Drogą Płciową Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego; |
45)
|
Dyrektor Instytutu Gruźlicy i Chorób Płuc; |
46)
|
Kierownik Krajowego Ośrodka do Spraw Grypy Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego - Państwowego Zakładu Higieny; |
47)
|
Kierownik krajowego laboratorium poliomyelitis Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego - Państwowego Zakładu Higieny; |
48)
|
Kierownik krajowego laboratorium odry i różyczki Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego - Państwowego Zakładu Higieny; |
49)
|
Krajowy koordynator do spraw szczepień Partner Krajowy MZ / WHO - Rozwój immunizacji i szczepionek.
|
2. W pracach Zespołu mogą uczestniczyć w charakterze zewnętrznych obserwatorów:
1)
|
Dyrektor Biura Światowej Organizacji Zdrowia w Rzeczypospolitej Polskiej;
|
2)
|
przedstawiciel Departamentu Bezpieczeństwa Wewnętrznego w Biurze Bezpieczeństwa Narodowego.
|
3. W pracach Zespołu mogą uczestniczyć osoby inne niż określone w ust. 1 i 2, zaproszone przez Przewodniczącego Zespołu lub Zastępcę Przewodniczącego Zespołu.
§ 4.
W ramach Zespołu działają następujące Komitety:
1)
|
Krajowy Komitet do spraw Pandemii Grypy, którego zadania, skład osobowy oraz wewnętrzny tryb pracy określa Regulamin organizacyjny Krajowego Komitetu do spraw Pandemii Grypy, stanowiący załącznik nr 1 do zarządzenia; |
2)
|
Krajowy Komitet do spraw Eradykacji Poliomyelitis, którego zadania, skład osobowy oraz wewnętrzny tryb pracy określa Regulamin organizacyjny Krajowego Komitetu do spraw Eradykacji Poliomyelitis, stanowiący załącznik nr 2 do zarządzenia; |
3)
|
Krajowy Komitet do spraw Eradykacji Odry i Różyczki, którego zadania, skład osobowy oraz wewnętrzny tryb pracy określa Regulamin organizacyjny Krajowego Komitetu do spraw Eradykacji Odry i Różyczki, stanowiący załącznik nr 3 do zarządzenia.
|
§ 5.
1. Zespół działa na posiedzeniach plenarnych lub, w zakresie zadań Komitetów, o których mowa w § 4, na posiedzeniach tych Komitetów.
2. Posiedzenia Zespołu zwołuje Przewodniczący Zespołu lub Zastępca Przewodniczącego Zespołu, nie rzadziej niż raz w roku.
3. Z posiedzeń Zespołu sporządza się protokół, który podpisuje Przewodniczący Zespołu lub Zastępca Przewodniczącego Zespołu.
§ 6.
Przewodniczący Zespołu, w zależności od potrzeb, może wyodrębniać spośród członków Zespołu czasowe lub stałe robocze grupy tematyczne, których zadaniem jest opracowywanie w trybie roboczym, uzgadnianie na forum Zespołu i przedstawianie do akceptacji Przewodniczącemu Zespołu niezbędnych standardów i procedur.
§ 7.
1. Ustalenia, wnioski i opinie Zespołu w sprawach dotyczących podstawowych rozstrzygnięć Zespół podejmuje w formie uchwał zwykłą większością głosów. W razie równej liczby głosów decyduje głos Przewodniczącego Zespołu.
2. Przewodniczący Zespołu lub Zastępca Przewodniczącego Zespołu może, na wniosek członka Zespołu albo z inicjatywy własnej, zarządzić rozpatrzenie projektu uchwały Zespołu w drodze korespondencyjnego uzgadniania stanowisk przez członków Zespołu, zwanego dalej „trybem obiegowym”.
3. W razie skierowania projektu uchwały Zespołu do rozpatrzenia przez członków Zespołu w trybie obiegowym wyznacza się termin do zajęcia stanowiska przez członków Zespołu.
4. Projekt uchwały skierowany do rozpatrzenia w trybie obiegowym uważa się za przyjęty, jeżeli większość członków Zespołu wyraziła na piśmie zgodę na przyjęcie projektu uchwały lub nie zgłosiła w wyznaczonym terminie uwag lub zastrzeżeń do projektu.
5. Sekretarz Zespołu przedstawia do wiadomości członkom Zespołu, na najbliższym posiedzeniu Zespołu, wykaz uchwał podjętych przez Zespół w trybie obiegowym.
6. Uchwały, o których mowa w ust. 1 i 2, są przedstawiane ministrowi właściwemu do spraw zdrowia.
§ 8.
Obsługę administracyjno-biurową Zespołu oraz Komitetów, o których mowa w § 4, zapewnia Biuro Administracyjno-Gospodarcze Ministerstwa Zdrowia.
§ 9.
Członkom Zespołu oraz osobom, o których mowa w § 3 ust. 2 i 3, nie przysługuje wynagrodzenie z tytułu udziału w pracach Zespołu oraz zwrot kosztów podróży służbowych.
§ 10.
Traci moc zarządzenie Ministra Zdrowia z dnia 21 maja 2008 r. w sprawie powołania Krajowego Komitetu do Spraw Pandemii Grypy (Dz. Urz. Min. Zdrow. Nr 5, poz. 22).
§ 11.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
MINISTER ZDROWIA
1) Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej - zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. Nr 216, poz. 1607).
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w: Dz. U. w 2003 r. Nr 80, poz. 717, z 2004 r. Nr 238, poz. 2390 i Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 169, poz. 1414 i Nr 249, poz. 2104, z 2006 r. Nr 45, poz. 319,
Nr 170, poz. 1217 i Nr 220, poz. 1660, z 2008 r. Nr 227, poz. 1505, z 2009 r. Nr 42, poz. 337, Nr 98, poz. 817, Nr 157, poz. 1241 i Nr 161, poz. 1277 oraz z 2010 r. Nr 57, poz. 354.
|
|
Data publikacji: 2010-11-15 |
Opublikowany przez: Małgorzata Woźniak-Juhre |
Statystyka strony: 8493 wizyt
| |